Ontdek dé websiteformule voor coaches
zonder technische kennis en moeiteloos
Je wilt een website, maar dan... wat moet er eigenlijk op, hoe ga je alles goed indelen. Een goede manier om te beginnen is door websites van concurrenten of vergelijkbare bedrijven te bekijken. Niet om ze te kopieren maar om ideeën te verzamelen en inspiratie op te doen. Noteer wat je wel en niet leuk vindt aan deze sites en je zult zien dat je een steeds duidelijker beeld krijgt van wat je wilt.
Onderstaande onderdelen zijn onmisbaar op een goede website voor coaching, training of therapie:
1. Homepagina
- Een duidelijke en uitnodigende welkomstboodschap.
- Een korte introductie van wie je bent en wat je doet.
- Een aantrekkelijke kopfoto of afbeelding die je coachingpraktijk vertegenwoordigt.
2. Over Mij/Ons Pagina
- Een uitgebreide beschrijving van jezelf, inclusief je achtergrond, ervaring en expertise.
- Foto's van jezelf om een persoonlijke verbinding te maken.
- Eventuele certificeringen of kwalificaties die je hebt behaald.
3. Diensten of Aanbod
- Een lijst van de diensten die je aanbiedt, inclusief omschrijving (probleem en oplossing)
- Geef aan wat maakt waarom jij de aangewezen persoon bent
- Tarieven, als je ze openbaar wilt maken.
4. Testimonials of Recensies
- Positieve recensies van voormalige cliënten om vertrouwen op te bouwen.
- Mogelijk foto's of video's van cliënten met hun toestemming
5. Contactgegevens
- Een bij voorkeur kort contactformulier waarmee bezoekers gemakkelijk contact met je kunnen opnemen.
- Je e-mailadres en telefoonnummer, indien gewenst.
- Werkgebied / locatie van je praktijk
Haal meer uit je website
Met deze 5 onderdelen heb je een sterke basis voor je coachingwebsite in handen waarmee je kan laten zien wie je bent en wat je doet.
Maar wil je net dat ene stapje extra maken om beter gevonden te worden, meer bezoekers te krijgen, ze te interesseren voor jouw aanbod én ze vast te houden?
Denk dan aan deze functies om je website te verbeteren:
• Blog of artikelen
Plaats informatieve en relevante artikelen over onderwerpen in jouw vakgebied. Dit kan helpen om je autoriteit en kennis te demonstreren.
• Veelgestelde vragen (FAQ)
Beantwoord de meest voorkomende vragen van potentiële klanten om hun twijfels weg te nemen.
• Aanmeldingsformulier voor nieuwsbrief of weggever
Verzamel e-mailadressen voor marketingdoeleinden en om potentiële klanten op de hoogte te houden.
• Landingspagina's en salespagina's
Gebruik deze speciaal vormgegeven pagina's om te koppelen aan je weggever of advertenties.
Met deze functionaliteiten weet je zeker dat jouw website er niet alleen goed uitziet, maar ook echt werkt. Zodat je online aanwezigheid vergroot wordt, jouw autoriteit versterkt en je meer klanten aantrekt.
En als je nu denkt, maar hoe?
Dan ben je niet de enige.
Veel gesprekken met klanten beginnen met: "maar ik weet niets van websites maken hoor". Bijna verontschuldigd. Omdat je overal leest dat het maken van een website een simpel klusje is wat je "gewoon even" kan doen. Waardoor je het gevoel krijgt dat je een digibeet bent als je er niets van snapt. Of als je er niet eens aan durft te beginnen.
Gun jezelf en je bedrijf een goede en veilige website. Zonder dat jij er avonden aan hoeft te besteden. Of er wakker van hoeft te liggen.
We zorgen ervoor dat de basis, én alle extra functionaliteiten die je wilt gebruiken, voor jou online gezet wordt. En regelen alles voor je wat er verder bij komt kijken. Van domeinnaam tot onderhoud en updates.
Dus waar wacht je nog op?