Onmisbare functionaliteiten
voor een website voor het MKB
Als mkb'er ben je misschien vooral bezig met je fysieke bedrijf. Je website kan dan snel op het tweede plan komen. Dat is een gemiste kans. Want je eerste contact met een klant is vaak via je website, zonder dat jij het weet kan je zo potentiele klanten verliezen.
Een duidelijke en goed werkende website is dus van groot belang voor de uitstraling van je onderneming. Waar moet een website voor MKB of kleine ondernemers in ieder geval aan voldoen:
1. Homepage:
Dit is de eerste pagina die mensen zien. Zorg ervoor dat het duidelijk is wat jouw bedrijf doet en waarom het speciaal is.
2. Over ons
Vertel het verhaal van je bedrijf en laat zien wie erachter zit. Werk je met een team? Dat kan je dit ook op je website laten zien. Het geeft je bedrijf letterlijk een gezicht en helpt je bezoekers om direct de juiste persoon te vinden voor hun vragen.
3. Producten of diensten
Laat zien wat je aanbiedt, met foto's en beschrijvingen. Klanten moeten begrijpen wat je verkoopt of aanbiedt.
4. Klantbeoordelingen of voltooide projecten
Als je positieve beoordelingen hebt van tevreden klanten, of kan laten zien wat je al eerder gedaan hebt. Deel dit dan op je website. Dit geeft vertrouwen.
5. Contactgegevens
Laat mensen weten hoe ze contact met je kunnen opnemen, zoals een telefoonnummer, e-mailadres. Heb je een bedrijf waarbij je bezoekers ontvangt of een winkel, laat dan met een kaartje zien waar je bedrijf is.
Meer klanten uit je bezoekers?
Met deze elementen een goede basis voor een website voor je bedrijf.
Wil je nog functies toevoegen om je website te verbeteren of beter gevonden te worden? Denk dan bijvoorbeeld aan:
• Lokale vindbaarheid vergroten
Maak pagina's op je website speciaal gericht op je werkgebied. Met de bijbehorende plaatsnaam, bijvoorbeeld stucadoor Rotterdam. Hierdoor zal je eerder gevonden worden door klanten in jouw regio.
• FAQ (Veelgestelde Vragen)
Beantwoord de meest voorkomende vragen die klanten kunnen hebben. Dit kan hen helpen snel antwoorden te vinden.
• Call-to-action (CTA) knoppen
Plaats knoppen op strategische plaatsen om bezoekers aan te moedigen actie te ondernemen, zoals het aanvragen van een offerte.
Hoe maak je dit realiteit?
Heb je geen tijd of technische kennis? Dat hoeft ook helemaal niet, we helpen je met het complete traject! Vraag een vrijblijvend voorbeeldonwerp aan en start met een website waarmee je je bedrijf, diensten of producten laat zien en potentiële klanten kunt aantrekken.